Amazing Arizona & Utah - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Kevin & Michelle - WaarBenJij.nu Amazing Arizona & Utah - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Kevin & Michelle - WaarBenJij.nu

Amazing Arizona & Utah

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Kevin & Michelle

19 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hi lieve familie!

How are you guys doing today? Zo spreken veel Amerikanen die we onderweg tegenomen ons aan. Het is een tijdje geleden dat we wat hebben kunnen schrijven. We hebben een speciale adapter om hier in het stopcontact te doen om ons apparatuur op te laden, maar de adapter van de laptop kon hier niet in. Uiteindelijk hebben we een blikopener met zakmes gekocht om de dingen die in de weg zaten weg te slijpen, zodat we de laptop weer op konden laden en het is gelukt! En we hebben veel te vertellen , dus ga er maar even goed voor zitten!

Inmiddels hebben we denk ik al zo’n 1200 mijl gereden en kunnen we zeggen dat het echt geweldige en indrukwekkende reis is! We waren gebleven bij onze aankomst in Scottsdale. De avond dat we aankwamen was er storm geweest, maar toen we wakker werden scheen het zonnetje weer. In Old Scottsdale hebben we nog even wat rondgereden om alvast in de western sfeer te komen en vervolgens zijn we richting Sedona gegaan via de Apache Trail. De Apache Trail is een weg van 40 mijl, waarvan 20 mijl onverhard is. Aan het begin van de Apache Trail ligt een klein verlaten cowboy dorpje. Hier woonden vroeger mensen, omdat het bij een goudmijn lag. Nu zijn er allemaal winkeltjes en restaurants en je zou er ook een tour kunnen doen naar de mijn, echt leuk om te zien en precies zoals in de films. Hier hebben we nog even rondgelopen en vervolgens hebben we het dak van de Ford Mustang open gedaan en zijn we lekker gaan touren. Het was echt een prachtige route. We kwamen bijna geen andere auto’s tegen, opzich vreemd voor zo’n mooie route. In mijn vorige bericht schreef ik over de waarschuwing voor flash flood areas. Nou bij de Apache trail werd duidelijk wat ze hiermee bedoelde. Op een gegeven moment zie je een bordje met daarop dat je een flash flood area aan het naderen bent en vervolgens zie je dat de weg een klein stukje overstroomt is. Het was gelukkig mooi weer waardoor we er makkelijk doorheen konden rijden, maar als het echt stormt is dat wel gevaarlijk. Het viel ons ook op dat de auto’s die we tegen kwamen alleen maar SUV’s waren. Bij het onverharde stuk waarom, want de Ford Mustang had soms best moeite met alle hobbels. Maar ontzettend gaaf om te rijden, we hebben nog aan Jan en Harmen gedacht, want het was een prachtig weg voor een rally. Uiteindelijk hebben we er denk ik wel 5 tot 6 uur over gedaan om in Sedona aan te komen, maar het was zeker de moeite waard.

Sedona wordt ook wel Red Rock city genoemd en bij aankomst snapten we meteen waarom. Het ligt echt in een prachtig natuurgebied tussen allemaal rode bergen. Omdat we redelijk laat aankwamen zijn we eerst wat gaan eten in het restaurant naast het hotel, Thai Spices heette het. Toen we er binnen liepen hadden we meteen spijt, want het zag er niet uit, maar we konden het ook niet echt meer maken weg te lopen. Maar….het eten was er heerlijk! Ook ons hotel was prima, de kamers waren net gerenoveerd. Omdat we best moe waren van de reis, zijn we op tijd gaan slapen. De volgende ochtend (14 augustus) hebben we de Doe mountain wandeling gedaan in Sedona. We zijn de Doe opgelopen en het uitzicht dat we vanaf de berg hadden was geweldig. Na onze wandeling zijn we verder gereden naar de Grand Canyon. Het is elke dag best een eind rijden naar de volgende bestemming, maar dat is hier zeker geen straf, want de routes die we rijden zijn vaak erg mooi. Wanneer je van Sedona naar de Grand Canyon rijdt kom je door Oak Creek Canyon, heel veel bos en prachtige uitzichten. Daarna zijn we nog naar Sunset Crater Volcano geweest, een oude vulkaan, waarbij de hele omgeving vol met lava ligt, dus als je daar loopt is alles zwart. Leuk om een keer gezien te hebben.

Ook het Grand Canyon resort was erg mooi, we hadden er een grote kamer, met slaap- en woongedeelte en een grote badkamer. Het hotel had een goed restaurant dus daar zijn we gaan eten. Het plan was om a la carte te gaan eten, maar ze hadden een goed buffet, dus hadden we daarvoor gekozen. Misschien niet de beste keuze, want Kevin werd tijdens het eten ineens helemaal niet lekker. Hij werd heel wit en begon de zweten en moest zich vervolgens haasten naar de wc. De rest van de details zal ik jullie verder besparen, maar hij was even goed ziek. We hadden allebei andere dingen opgeschept, dus ik had nergens last van. Maar maakte me wel een beetje zorgen, omdat we de volgende dag de helikopter vlucht zouden gaan doen. Gelukkig was het eenmalig, maar zijn we wel meteen naar de kamer gegaan in plaats van naar de bioscoop om ‘Hidden Secrets’ over de Grand Canyon te bekijken. Kevin is meteen gaan slapen en was de volgende ochtend weer helemaal in orde! Gelukkig! De wekker ging al vroeg, want de helikopter vlucht was om 8u. En wat was het gaaf! We hebben zo’n 40 minuten over de Grand Canyon gevlogen en wat is zo indrukwekkend. Het is zo groot en zo diep naar beneden. Het was een fantastische ervaring die we niet snel zullen vergeten. Vervolgens zijn we nog gaan wandelen bij de Grand Canyon, maar eigenlijk loop je (of ga je met de shuttlebus) dan vooral van uitkijkpunt naar uitkijkpunt, aangezien de wandelroutes die echt naar beneden de Canyon in gaan behoorlijk zwaar zijn en we hier overigens ook geen tijd voor hadden. Die uitkijkpunten zijn mooi, maar als je de helikoptervlucht hebt gedaan eigenlijk al minder indrukwekkend. Het lijkt soms wel alsof het gewoon niet echt is, alsof je naar een schilderij kijkt. Het is echt een bijzonder natuurverschijnsel.

Na de Grand Canyon bezocht te hebben zijn we doorgereden naar Page bij Lake Powell. Ook hier kwamen we weer laat aan, dus we hebben ons snel opgefrist en hebben Mexicaans gegeten bij een restaurantje. Ik had enchilada, maar dat was een beetje een tegenvaller, Kevin een Mexicaanse burger met zelf gemaakte friet, dat beviel wel goed. ’s Avonds hebben we nog even gezwommen in het zwembad bij het hotel, was wel even lekker voor de spiertjes…
De volgende ochtend zijn we naar Lake Powell gereden voor een boottocht op het meer. Om 9u am konden we aan boord. Het was een 2,5 uur durende boottrip en ook dit was weer fantastisch. Lake Powell is echt prachtig en het was ook gewoon even heerlijk chillen op zo’n bootje. Hij ging nog best hard, dus een lekker windje en heerlijk koud drinken aan boord, helemaal prima! Het varen door de Antelope Canyon was het mooist. Hele hoge rotsen en blauw water geven een prachtig beeld. Ook kom je heel veel woonboten tegen en is er zelf een haven waar al deze woonboten liggen. Die boten varen gewoon en er wonen echt mensen op, voor soms wel 10 jaar. Ook zou je in plaats van in een hotel overnachten, in zo’n boot kunnen overnachten, maar dat schijnt er prijzig te zijn. Sommige boten zijn kosten miljoenen en het is niet raar als er ook nog drie jetskies aan de boot liggen. Na onze boottocht hebben we nog even lekker op het strandje aan Lake Powell gezeten en hier wat gezwommen. Even een chill dagje tussendoor. We waren wel even helemaal in de war met de tijd, want we moesten naar Utah en hier is het weer een uur later dan in Arizona. Ook weer een mooie reis gehad van Lake Powell naar Bryce Canyon resort. Kevin was nog wel even geschrokken, want hij had een auto ingehaald en vervolgens reed er een politie achter ons met zwaailichten die ons niet meteen inhaalde. Maar gelukkig gingen de sirenes ook aan en reed hij ons toch voorbij.

Het Bryce Canyon resort was het eerste hotel die we eigenlijk echt niks vonden. Maar er zat wel een goed restaurant bij, dat een hoop goed maakte en ach, we zaten er toch maar 1 nachtje. We hebben heerlijk gegeten in het restaurant en zijn vroeg gaan slapen, want we wilden de zonsopkomst in Bryce Canyon zien de volgende dag en dat was om 6.45u maar het was ook nog 20 min rijden en we moesten er wel ruim op tijd zijn, want dat wil je niet missen. Dus rond 6u zijn we weggereden. Ook dit was adembenemend mooi. De ochtend zon zet de Bryce Canyon in vuur en vlam, doordat de bergen zo rood zijn. Kevin en ik vonden Bryce Canyon eigenlijk mooier dan de Grand Canyon. We hebben hier nog een wandeltocht gedaan waarbij je echt door de Canyon loopt, ook dit was prachtig met de ochtendzon. Daarna nog wat rondgereden in het park naar de verschillende uitkijkpunten. Vervolgens zijn we richting Capitol Reef National Park gereden via de Burr Trail. Het was nog een behoorlijk eind rijden, dus we hebben niet heel veel van Capitol Reef National Park gezien, maar de Burr Trail was weer geweldig. Ook hier kom je bijna niemand tegen en rijd je tussen prachtige bergen door. We kwamen nog wel op een mooi uitkijkpunt over Capitol Reef NP maar zijn daarna weer teruggereden omdat we nog naar St. George moesten (4 uur rijden en we hadden al 2 uur in de auto gezeten).

Het hotel in St. George was echt super! Grote kamers en echt een mooi hotel. Bij aankomst was het 43 graden, dus we zijn nog even snel het zwembad ingedoken. ’s Avonds zijn we naar de Pizzahut gelopen en hebben we pizza gehaald en vervolgens dit op de hotelkamer opgegeten met een filmpje erbij, want daar hadden we de hele vakantie nog geen tijd voor gehad. De volgende ochtend (gister 18 augustus dus) zijn we naar Zion National Park gegaan. Een mooi park waardoor de Virgin River stroomt. Hier hebben we veel gewandeld, onder andere de River Trail waarbij je langs de rivier loopt. Je hebt daar echt een woestijn klimaat, dus het is erg warm. Dat was wel jammer, want normaal zijn er mooie watervallen, maar nu waren het maar kleine straaltjes die naar beneden kwamen. Wel een mooi park om gezien te hebben, maar niet het mooiste wat we hebben gezien hebben. Toen we teruggingen om richting Las Vegas te gaan, zagen we ontzettend donkere wolken. We zijn net op tijd weggegaan uit Zion National Park want er kwam een behoorlijk storm aan die wij net hebben kunnen ontwijken, doordat we de andere kant op reden, maar we zagen de bliksem en wind al goed in verte. Het was nog maar 3 uurtjes rijden naar Las Vegas vanuit Zion National Park. We zijn dus nu in Las Vegas baby! Het hotel is niet echt mooi, na Bryce Canyon het minst mooie. Het heeft ons doen besluiten om hier maar 1 nacht te slapen in plaats van 2. Vanavond slapen in MGM Grand hotel op de strip in de Tower Spa Suite met bubbelbad! We zijn bijna 10 jaar samen, dus kunnen we dat alvast even goed vieren hier in Las Vegas. Gisteren hebben we de hele Strip al bijna afgelopen. Echt bizar de hotels, de shows bij de hotels, heel erg gaaf! De casino’s in de hotels zijn echt enorm en je kan hier heel goed shoppen! We gaan zo weer naar de Strip, dus ik laat het hier weer even bij…Vanavond even gokken, dus duim maar voor ons ;)!
Zal zo nog even wat foto’s toevoegen, maar bij het terugkijken van de foto’s realiseerden we ons dat ze eigenlijk gewoon niet kunnen vastleggen hoe mooi alles in het echt was, zoals Bryce Canyon. Tot snel!

Liefs Kevin en Michelle

• 19 Augustus 2014 - 21:07

Ida & Maarten:

Hallo lieverds,

Wederom een leuk verslag met prachtige foto's. Het volgende verslag over de winst in Las Vegas?
    Fijne reis verder.Liefs maarten en ida.

• 19 Augustus 2014 - 22:38

Rien & Jen:

Het was weer super leuk om te lezen, en veel geluk vanavond. Xx

• 21 Augustus 2014 - 19:23

Marieke:

Hoi michelle en Kevin,

Ziet er gaaf uit! Veel plezier!

Liefs,
    Marieke