We love NY! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kevin & Michelle - WaarBenJij.nu We love NY! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Kevin & Michelle - WaarBenJij.nu

We love NY!

Door: Michelle

Blijf op de hoogte en volg Kevin & Michelle

13 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New York

Hoi lieve familie,

Op het moment van schrijven van dit reisverslag zitten we op 10.364 meter hoogte in de lucht onderweg naar Phoenix en zijn we inmiddels op de helft van de vliegreis. Eindelijk tijd om even wat te schrijven, aangezien we de afgelopen dagen heel druk zijn geweest. We wilden natuurlijk zoveel mogelijk zien van New York in de korte tijd die we hadden. De tijd die we uiteindelijk in New York hadden was ook korter dan vooraf verwacht en dat brengt ons terug naar de reis van Amsterdam naar New York. Papa en mama kwamen ons 5.30u ophalen om ons naar Schiphol te brengen. Onderweg ging ik even checken of onze vlucht nog op tijd ging, hetgeen ik eigenlijk nog nooit had gedaan. Toen zag ik al dat ons vliegtuig vertraging had, doordat het te laat was binnen gekomen en in plaats van 9.15u, zouden we 11.00u gaan vertrekken. Helaas dus al wat vertraging. Boarden voor een vliegtuig naar de VS ging iets anders dan dat we gewend waren. Een kleine ondervraging over waarom we naar de VS gingen, hoe we gingen reizen, of we onze koffer zelf hadden ingepakt etc. gaf ons uiteindelijk groen licht om het vliegtuig te betreden. We hebben een prima vlucht gehad met United Airlines, niet heel luxe, maar verder prima. Rond 19u NL tijd en 1 PM lokale tijd zijn we aangekomen in New Jersey op Newark airport. Bij het landen zagen we in de verte al de skyline van New York, erg mooi!
Toen we het vliegtuig uitkwamen moesten we langs de douane, we hebben ongeveer 1,5 u in de rij gestaan voordat we aan de beurt waren, de rij leek eindeloos. Ook hier weer een ondervraging over wat we in de VS kwamen doen, hoe we gingen reizen en ook wat voor een werk we deden. Kev vertelde dat hij verkoper was, waarna hij moest vertellen wat hij dan verkocht. Toen hij ‘Vacuum Pumps’ antwoordde vroeg de vrouw maar niet meer verder haha. Ik vertelde dat ik accountant was bij PwC, waarop de vrouw zei dat het een mooi bedrijf was. Na het afgeven van onze vingerafdrukken mochten we onze koffers ophalen en op zoek naar Yellow Cab. We maakten meteen al kennis met de drukte en chaos van New York. Bij de standplaats van de taxi’s stond een vrouwtje alles schreeuwend te organiseren. Wij moesten in nr. 174, wat een dollemansrit. Het was rush hour, dus erg druk op de wegen en het verkeer in New York is sowieso al echt een chaos. Er staan wel lijnen op de weg, maar niemand die binnen de lijntjes rijdt hoor! Onze taxi chauffeur scheurde overal langs op, wist weggetjes om files wat af mijden en wist de toeter goed te vinden. Een paar keer werden we bijna ‘gesandwiched’ omdat auto’s ook gewoon ineens naar links en rechts gaan, dus dat was al een hele ervaring.
Uiteindelijk waren we rond 4 pm in ons hotel en hebben we ons wat opgefrist. Vervolgens zijn we naar Central Park gelopen en dan kijk je echt je ogen uit. De huisjes met de trapjes naar de voordeur, de grote gebouwen, de hotdogs kraampjes op de stoep, de putten waaruit rook komt, echt zoals in de film, heel indrukwekkend. We hebben een fiets gehuurd zijn Central Park doorgefietst. We waren ontzettend moe en het fietsen door Central Park is soms best zwaar, omdat het behoorlijk heuvelachtig is, maar was erg leuk om te zien. Ontzettend druk in het park, er zijn zoveel mensen en je kan er heel veel doen: bootje varen, een festival bezoeken, kijken bij de straatartiesten, de tango leren, maar ook gewoon lekker op een bankje of kleedje zitten en mensen kijken en picknicken. Er valt echt van alles te beleven. Helaas hebben we niet het hele park kunnen bekijken, maar na het fietsen nog wel rondje gelopen. Na Central Park hebben we een nog even op Broadway en Times Square gelopen. Het was inmiddels donker geworden, maar door alle billboards daar lijkt het net alsof het nog licht is. Ook hier sta je met open mond te kijken! Rond 8pm zijn we teruggelopen naar het hotel en hebben we op 46th street Restaurant Row gegeten bij Don’t tell mama een Italiaans restaurant. We waren bang voor de slechte eetgewoontes van de Amerikanen en de grote porties, maar bij dit restaurantje was het eten prima en zeker niet teveel. Restaurant Row was een heel leuk straatje met allemaal knusse restaurantjes. Rond 11 pm zijn we gaan slapen, want we waren helemaal kapot en inmiddels al meer dan 24 uur op de benen. We sliepen met het raam open, omdat we geen airco hadden dachten we en het was warm in New York, rond de 30 graden elke dag. Ook is het zo lawaaierig, we zijn vaak wakker geworden ’s nachts van de sirenes. Maar dat maakte niet zoveel uit, hierdoor waren we ons er meteen weer van bewust dat we echt in New York waren.
De volgende dag zijn we op tijd weggegaan en hebben we ontbeten bij Food Emporium. Voor mij een croissantje met een groene smoothie en Kev een broodje ham met koffie en samen hadden we nog een bak vers fruit (dus ook niet heel ongezond). We zijn die ochtend nog naar Rockefeller Centre gegaan om naar de Top of the Rock te gaan. Hier hadden we een prachtig uitzicht over de hele stad. Vervolgens zijn we naar Grand Central gelopen om de metro te nemen naar de Yankees Stadium. Grand Central is echt een prachtig station, heel erg mooi, maar wat is het verschrikkelijk als je voor het eerst een metro moet nemen in New York. Uiteindelijk is het ons gelukkig gelukt om op tijd aan te komen bij het Yankees Stadium voor een wedstrijd baseball. Ik had snel nog even een petje gekocht om in de sfeer te komen, aangezien iedereen daar in Yankee style naar toe gaat. Dit was zo bijzonder en tof om mee te maken. Je loopt het stadion in en de geur van eten komt je meteen van alle kanten tegemoet. Hele families komen naar het Yankee stadium om de wedstrijd de aanschouwen: kinderen, ouders , opa’s en oma’s. Baseball zelf is eigenlijk niet echt spannend, het duurt lang en vaak gebeurd er niks bijzonders, maar gewoon die hele sfeer en dat Amerikaanse is top. Tussendoor loopt iedereen heen en weer om eten te halen, maar wanneer Jeter (de sterspeler) aan slag is komt iedereen weer terug. Om eten te krijgen hoef je eigenlijk niet eens je van plaats af, want ze komen ook langs met hotdogs, pinda’s, suikerspinnen etc. Op dode momenten in het spel gaat de fan cam aan wanneer je in beeld wordt gehaald, hoor je helemaal uit je dak te gaan. Ook worden via het beeldscherm in het stadion spelletjes gedaan en gaan de mannen die het valt weer glad moeten dansen ineens YMCA dansen. Je kijkt echt je ogen uit. Ook naar de hoeveelheid eten die mensen naar binnen werken. Voor ons zat een gezin een hele emmer met kipsticks en friet te werken, dat was echt groot, en volgens mij is op een gegeven moment alles koud. Een onvergetelijke ervaring was het en zeker een aanrader, ook al is de sport niet echt spannend. Helaas hebben we Yankees verloren met 1-4.
Na de wedstrijd zijn we teruggereisd naar Grand Central en nog even langs Empire State Building gelopen. Daarna naar het hotel even opfrissen en daarna weer op pad om wat te eten en nu helemaal over Times Square en Broadway te lopen. We hebben een pizza gegeten bij wederom een Italiaans restaurant, maar ook deze pizza was van prima formaat en hij was heerlijk!
Op Times Square zijn we nog in een paar winkeltjes geweest. Ik wilde een foundation kopen en liep Sephora binnen. Wat hier gebeurd kan ook echt alleen in Amerika. Sephora is een parfumerie en ze hebben hier alle bekende merken. Van alles wat ze hebben staan testers in de winkel en er zijn heel veel spiegels, kwastjes en doekjes, dus: alle vrouwen zijn zich uitgebreid aan het opmaken in deze winkels. Je kan gewoon zonder make-up naar binnen lopen, en je helemaal volsmeren met verschillende make-upjes van Dior, Chanel, Lancome, zelfs zonder er uiteindelijk iets te kopen. Ohja en je nagels lakken kan natuurlijk ook! Ik heb heel bescheiden de foundations op mn hand en kaaklijn getest en toen afgerekend omdat Kev erbij was ;). We zijn nog een paar andere winkeltjes in geweest en toen naar het hotel gegaan, aangezien we er de volgende dag weer vroeg uit moesten. Deze nacht het raam maar dicht gelaten, hierdoor beter geslapen, alleen was het weer erg warm.
Maandagochtend eerst naar Starbucks ontbeten en daarna zijn we met de metro Downtown gegaan, als je het metro netwerk eenmaal door hebt, is het eigenlijk helemaal niet moeilijk meer . We zijn eerst naar het 9/11 museum geweest, dit museum is pas sinds dit jaar geopend en heel erg indrukwekkend. Je wordt echt meegenomen naar de dag zelf, heftige beelden, veel audio waarin mensen vertellen over hoe ze de dag hebben beleefd, veel spullen, mooie memorial plekken voor de slachtoffers, etc. Het was heel heftig om allemaal te zien. Buiten op de plekken waar de North en South tower hebben gestaan zijn nu prachtige watervallen gebouwd met alle namen van de slachtoffers die zijn omgekomen. We zijn na het bezoek aan het museum eerst even gaan lunchen, we hebben er bijna 3 uur rondgelopen en waren zo onder de indruk dat we weer even moesten omschakelen.
Na de lunch zijn we over Wallstreet gelopen richting de ferry naar Staten Island. Hier vaar je met de ferry langs het Vrijheidsbeeld naar Staten Island en heb je een prachtig zicht op de skyline van New York, echt super mooi!
Vervolgens zijn we nog even met de metro naar SoHo en Chinatown gegaan. Chinatown was de eerste plek waar ik me als toerist in New York minder fijn voelde. In New York is echt ontzettend veel politie aanwezig en ik heb me er verder geen moment onveilig gevoeld. Chinatown is ontzettend druk met heel veel opdringerige Chinezen en ongure types. Het ziet er ook meer verpauperd uit, dus we zijn er snel weer weggegaan.
’s Avonds hebben we gegeten in een chique restaurant op Wall Street en daarna zijn we naar de Brooklyn Bridge gelopen en hebben we op de brug gewandeld. Het zicht op New York met alle lichten is echt prachtig vanaf de brug. Na deze avondwandeling zijn we weer richting Times Square gegaan, ik wilde nog graag naar de Victoria’s Secret winkel en naar het Macy’s warenhuis, maar deze waren helaas al gesloten toen wij aankwamen (9.30 pm), terwijl winkels op Times Square zoals de H&M wel tot 12u ’s nachts geopend zijn. Dus ik moet nog maar even kijken of ik deze winkels nog in een andere stad kan vinden. Het is hier namelijk een stuk goedkoper shoppen dan in Nederland! Nog een laatste wandeling over Times Square en toen naar het hotel.
Dinsdagochtend hebben we nog even ontbeten bij Starbucks en daarna zijn we met een taxi naar Newark airport gegaan. Dit keer geen Yellow Cab, maar een dikke auto met een aardige vrouw waarmee we lekker hebben gekletst. Nog een laatste blik vanuit de auto en het vliegtuig op New York en op naar het volgende avontuur. Wat een prachtige stad, het was geweldig!

Inmiddels zijn we aangekomen in Phoenix, echt zo anders! Het is hier warm! We hebben onze Ford Mustang opgehaald, een zilvere en hij is tof! Helaas nog niet met open dak kunnen rijden, de verhuurder had het dak open gedaan maar om geen zwembad in de auto te krijgen toch maar even dicht gedaan. Het heeft hier namelijk gestormd. Ik kreeg zelf een melding via mijn telefoon waarop stond dat we uit moesten kijken voor ‘floods’ (overstromingsgevaar). Maar we zijn niet weggeregend en nu begint het zonnetje weer te schrijven. We gaan zo de Apache Trail rijden naar Sedona! Tot snel!

Liefs Kevin en Michelle

• 13 Augustus 2014 - 21:29

Tiny:

Leuk verslag!! En foto's ook wat een mooie ervaring...Niet teveel shoppen anders past het straks niet meer in je koffer... Heel veel plezier in de mustang en tot het volgende bericht..liefs Jaap en Tiny

• 13 Augustus 2014 - 21:39

Jen & Rien:

Het ziet er allemaal indrukwekkend uit, leuke foto's. Mooi verhaal hebben jullie ervan gemaakt, zo blijven we goed op de hoogte. Lekker genieten en doe voorzichtig. Dikke knuffel van ons.

• 13 Augustus 2014 - 22:03

Ida & Maarten:

Leuk uitgebreid verslag.Prachtige Mustang.Heb Jan app gestuurd met foto.Hij wil ruilen.Geniet van de reis.
    We kijken uit naar een nieuw verslag.xx Maarten & Ida

• 13 Augustus 2014 - 22:33

Miranda:

Wauw! Wat een verhaal al! Mooie foto's, leuk om zo op de hoogte te blijven :)
    Geniet van jullie reis en tot het nieuwe verslag! Xx William, Miranda, Milan
    ps. Super gave auto. Die was ook prima geweest als trouwauto ;)

• 16 Augustus 2014 - 13:05

Joke:

Heel erg leuk om jullie reis zo te volgen. Heel veel plezier daar en geniet ervan.
    Groetjes Wim en Joke

• 18 Augustus 2014 - 20:52